Simkortet.se drivs av Safekid, Spectrafence och Cmee

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna och svaren.

Om du inte hittar svar på din fråga kan du söka på vår Supportportal: http://support.safekid.se/

SAFEKID VERBAL ABONNEMANG
Använda Safekid Verbal utomlands

När du är utomlands, utanför EU/EES och vill surfa ska du koppla på Trygg surf. Det gör du i vår app som finns att ladda ner i App Store och Google Play, eller genom att ringa vår kundservice. 
Tel: 0771 400 100. Öppettider: 08:30-17:00 Helgfria vardagar

Vilket nät använder Safekid Verbal?
Vi använder oss av Telenors 2, 3, 3G och 4G-nät som täcker 99,5% av Sveriges befolkning. 
När fakturerar Verbal?

Verbal har förskottsfakturering på månadsavgiften, trafik debiteras i efterskott. Fakturan skickas mellan 5e-10e varje månad, det är lite olika, förfallo är alltid 27e i månaden.

Om en kund beställer Safekid Verbal abonnemang den 1 oktober och har en fri månad så skickas fakturan ut i början av november.

Pausa abonnemanget

Du kan närsomhelst pausa ditt abonnemang. Enklast är att ringa Verbal kundtjänst för att pausa abonnemanget. Det kommer att gå att pausa i appen inom kort också. För att starta abonnemanget igen, kontaktar ni kundtjänst igen.
Pausat abonnemang gäller från den 1:a nästkommande månad.

Tel: 0771 400 100. Öppettider: 08:30-17:00 Helgfria vardagar

Var kan jag se hur mycket surf jag har kvar?

Genom att logga in i vår app "Verbal" eller på vår hemsida. Självklart kan du alltid även kontakta oss på kundservice!

Varför ska jag välja Verbal framför andra operatörer?

-inga bindningstider eller uppsägningstider
-inga dolda avgifter eller fakturaavgifter
-pausa abonnemanget
-gå upp och ner mellan olika abonnemang från månad till månad om man vill - inte bara gå upp till något dyrare
-snabbare kundtjänst

Hur gör jag om surfen tar slut?
Om man behöver fylla på surf kostar det 129 kr extra för 3 GB. Då är det mer värt att lägga om abonnemanget till ett 10 GB, alternativt 2 GB.

Simkort

Hur fungerar det här med simkort i klockan?

Du behöver ett simkort i klockan för att den ska fungera. Du behöver samtal, data/surf för att kommunicera mellan app och klocka, läs mer på vår simkorts sida.

Fungerar GPS klockan utan simkort?

Nej, vår SAFEKID klocka positionerar sig via simkortet och kräver ett laddat simkort med Tal/SMS/Surf. Läs mer om simkort på vår simkortssida.

Kan man ha samma abonnemang till sin mobil som man har till klockan?

Nej, det går inte att ha två simkort till ett och samma nummer .

Vilket är bäst att ha, kontantkort eller abonnemang?

Det är upp till er, hur mycket den kommer att användas. Och hur den kommer att användas, kommer ni som föräldrar att positionera klockan mycket med GPS/kartan, eller kommer barnet själv att använda den som en mobil att ringa med i första hand?

Drar den mycket surf klockan? Hur mkt på en dag ungefär?

Klockan behöver minst 30mb surf/data på en månad. 0.5 gb ska man klara sig med i månaden.